Artiklar 2017-10-19T13:40:41+00:00
2803, 2018

Jesus helar och upprättar – konferens i Göteborg

By | mars 28th, 2018|Categories: Blogg|Kommentarer inaktiverade för Jesus helar och upprättar – konferens i Göteborg

Under året 2017 har jag bett mycket över situationen i Sverige. Vi behöver starka och sunda församlingar för att kunna vinna. församlingar och enskilda med den helandetjänst som präglat församlingen Arkens arbete nationellt och internationellt. Vi har ju en utpost där dom leds utav Ann-Christin Lindström och dom arbetar särskilt med helandetjänsten. Har du gått bibelskola på Arken och är bosatt i Göteborg? Då är du varmt välkommen att höra av dig till oss. Vi arbetar med utvidgat församlingsarbete på olika platser i Sverige, bland annat Göteborg och Lundsbrunn/Skara, och vill väldigt gärna ha med dig som tidigare

103, 2018

Jesus Helar & Upprättar konferens i Uppsala

By | mars 1st, 2018|Categories: Blogg|Kommentarer inaktiverade för Jesus Helar & Upprättar konferens i Uppsala

Jag har upplevt under en längre tid att jag önskar att komma till olika städer i Sverige och välsigna församlingar och enskilda med den helandetjänst som präglat församlingen Arkens arbete nationellt och internationellt. Vi kommer att komma till Uppsala och hålla en konferens som vi själva har två gånger per år här i Församlingen Arken i Kungsängen. Det datum som vi har satt är 16-17 mars 2018. Vi kommer hålla till i Frälsningsarméns lokaler på S:t Persgatan 20. Vi tänkte börja på fredagskvällen med ett möte som inriktar sig på läkedom genom Jesus och sedan fortsätta under

1501, 2018

Min födelsedag, tack!

By | januari 15th, 2018|Categories: Blogg|Kommentarer inaktiverade för Min födelsedag, tack!

Jag vill tacka alla kära vänner för fina ord, blommor, hälsningar och gåvor. Särskilt tack också för ert bönestöd. Jag hade den bästa födelsedagen hitills! God mat, fina tal, videohälsningar från nära och kära och många hade dukat och gjort så fint i Arkens lokaler. Tack än en gång, varma hälsningar, Linda Klicka på bilden för att se den större - bilder från min födelsedag    

201, 2018

Bön som ett alternativ till mindfulness

By | januari 2nd, 2018|Categories: Blogg|Kommentarer inaktiverade för Bön som ett alternativ till mindfulness

  Friskvårdsmodell på konfessionell grund – Inre bönen för barn Vi är just nu i en process med Skolinspektionen med Scandinavian Human Rights Lawyers som vårt ombud med önskan om tillstånd att få ge barn i skolan ett alternativ till mindfulness och yoga. Mindfulness har full öppenhet och används idag som en del i vissa skolor i Sverige idag. Jag, Linda Bergling, har under många år arbetat med att utforma ett program som heter ”Inre bönen” som avses att tillämpas som ett stående inslag i utbildningen på skolan. Programmet ingår i en friskvårdsmodell med kristen konfessionell värdegrund som kallas för

1112, 2017

Tack för all kärlek och uppmuntran, från 60-70 år!

By | december 11th, 2017|Categories: Blogg|Kommentarer inaktiverade för Tack för all kärlek och uppmuntran, från 60-70 år!

Från Lindas hjärta I fyrtio år har jag tjänat Jesus, ändå är mitt första möte med honom alltid levande i mitt inre. Kärleken, omsorgen och hans helande kraft i mitt liv. Mötet med honom förvandlade hela mitt liv och jag visste från första stund att jag skulle tjäna honom på heltid. Det viktigaste under dessa år har varit att hålla den andliga kärleksrelationen levande. Att alltid ha kontakt med honom genom hjälpen från den helige Ande. Leva i Ordet, uppfyllas av hans Ande om och om igen och hämta kraften och inspirationen hos honom. Det som är viktigt

612, 2017

Retreat – dagar av vila och närhet till Jesus

By | december 6th, 2017|Categories: Blogg|Kommentarer inaktiverade för Retreat – dagar av vila och närhet till Jesus

Det är lätt att låta vardagens bekymmer och omsorg kväva längtan efter Gud. Vi behöver ibland dra oss tillbaka för att återta stillheten och medvetenheten om hans närvaro, och hämta ny kraft. En kristen retreat kan erbjuda en eller flera dagar inför Gud, där vi för en stund lämnar kraven som utmanar oss i vardagen och arbetslivet. Retreat betyder att dra sig tillbaka. I mötet med Marta och Maria vänder Jesus till den stressade och besvikna Marta och säger: ”Marta, Marta, du gör dig bekymmer och oroar dig för så mycket. Men bara ett är nödvändigt. Maria

1311, 2017

Retreat på Sjöhamra gård, Åkersberga

By | november 13th, 2017|Categories: Blogg|Kommentarer inaktiverade för Retreat på Sjöhamra gård, Åkersberga

Denna helg vill vi inspirera dig till att använda bön som en del i Denna helg vill vi inspirera dig till att använda bön som en del i behandlingen vid psykisk ohälsa. Fokus på stress, posttraumatisk stress, utmattning och utbrändhet. Hur ser symtomen ut och hur kan man få ner stressnivåerna, få större självkännedom samt verktyg som lugnar i vardagslivet?  I en lugn och trygg miljö på retreatcentret Sjöhamra gård får du fördjupa din kunskap om hur stressen kan påverka din kropp och själ och vilka symtom som kan förekomma. Retreaten är också för dig som vill få kunskap

811, 2017

Du är inbjuden till Bibelskolans återträff 26 nov med stipendieutdelning!

By | november 8th, 2017|Categories: Blogg|Kommentarer inaktiverade för Du är inbjuden till Bibelskolans återträff 26 nov med stipendieutdelning!

I samband med "Jesus Helar och Upprättar-konferensen" den 24-26 november inbjuds Du att fira med oss. Var gärna med hela helgen! Samtidigt med konferensen arrangeras också en Själavårdsutbildning om själens helande, trons bön och flödesbön. Utbildningen pågår mellan 22 -26 november. Undervisningen sätts i praktik under konferensen och det blir en bra möjlighet för den som vill uppliva och förkovra sig i det som man fick lära sig på bibelskolan. Återträff för bibelskolans elever söndag 26 november kl 13.00-15.00 med stipendieutdelning Det vore härligt att samla så många elever som möjligt. Det blir ett härligt återseende med

111, 2017

Var inte rädd för dina känslor

By | november 1st, 2017|Categories: Blogg|Kommentarer inaktiverade för Var inte rädd för dina känslor

Många människor är rädda för sina känslor. Gud har inte tänkt att det ska vara så. Ditt känsloliv är till för att förhärliga Gud och uppleva hela bredden av livet. Det kan finnas olika orsaker till att människor bär på en rädsla. Känslouttryck En del har inte lärt sig uttrycka känslor på rätt sätt på grund av en karg uppväxtmiljö. Andra är rädda för sina känslor eftersom de är okontrollerade och oftast negativt influerade. En del tycker att känslor är tecken på svaghet. Vissa tror att känslor inte behövs då man lever i tro på Ordet. Rädslan

2510, 2017

Tungotalet – en fantastisk gåva från Gud

By | oktober 25th, 2017|Categories: Blogg|Kommentarer inaktiverade för Tungotalet – en fantastisk gåva från Gud

Tungotalet är ett fantastiskt redskap både när det gäller att fördjupa vår personliga relation till Jesus och att betjäna andra i förbönstjänsten. Tungotalet är din pånyttfödda andes kärleksspråk. Det är en fantastisk gåva som Gud vill ge varje troende för att det ska kunna kommunicera direkt till Gud. I 1a kor 14:2 står det att ”Den som talar tungomål talar inte till människor utan till Gud”. Tungomålet är Andens språk och bibeln beskriver det som att man talar hemligheter som ingen förstår. Vårt eget språk är begränsat och vi behöver ett himmelskt språk för att komma ut